onsdag den 6. februar 2008

Jeg har spist hund!

Et tilsyneladende typisk vitnamesiskmaaltid var det. Der var suppe, ris, forskellige fiskeretter og koedretter efterfulgt af tropiske frugter. Altsammen let og laekkert. Halvejs igennem maaltidet spiste jeg noget koed, der var som oksekoed, hvad angaar konsistens men med en underlig graa-blaa farve og hvid-graalig fedtkant. Det smagte egentligt ikke af noget saerligt. Og efter at have vaeret igennem een portion, spurgte jeg, hvad det var for noget koed, og hvordan det var blevet behandlet, siden det havde faet den farve. "Aaaahr!" sagde de: "Det er en saerlig koreansk, kinesisk og vietnamesisk specialitet!!!!" Da var det, at det begyndte at daemre for mig, hvad det nok var for noget. Og rigtignok, det var hund!!!!! Jeg fik det lidt underlig. Men nu var "skaden" jo sket, saa jeg kunne lige saa godt faa smagt det ordentligt, saa jeg tog en portion til. Efterfoelgende viste de mig klumpen, koedet var skaaret fra. Gamle Trofast nydeligt pakket ind i staniol!!!! Mmmnnn, jeg er endnu ikke kommet mig over det.

Ingen kommentarer: