mandag den 12. november 2007

”The Road Less Travelled” - En Weekend om Kald

Hvad er kald? Hvem kalder mig? Hvad er min inderste længsel? Hvad er det, jeg tror, Gud vil med mig til vælge? Hvad er det, jeg selv vil med mit liv? Hvad har andre af forventninger? Hvordan finder jeg overhovedet mit livs kald? Kan jeg have flere kald? Hvor kommer jeg fra? Hvad har jeg med i bagagen? Hvor er jeg på vej hen? Ja, hvad er mit kald? Har jeg et kald til at blive nonne eller søster, til en særlig opgave, til ægteskab, til ordensbroder eller præst eller til noget helt syvende?

Disse var blot nogle af de spørgsmål, som vi prøvede at forholde os til på den forgangne kaldsweekend på Stella Matutina ved Øresund i Nordsjælland. En god og ærlig gruppe var vi. Mennesker på vej. Gode samtaler, workshops og gæster udefra gav inspiration til eftertanke. Hyggeligt og socialt var det. Men der var også tid til eftertanke, bøn og stilhed. Noget tændtes måske? Noget blev måske lidt mere afklaret?

Kaldsweekenden var en succes. Den givetvis vil blive gentaget i efteråret 2008. Men der sker dog noget inden da. I Kristi Himmelfartsferien 2008, mere præcist fra onsdag den 30/4 om aftenen til søndag den 4/5, vil der være tilbud om ophold på et kloster i udlandet med deltagelse i stedets arbejds- og bønsliv. Dette arrangement vil være kønsopdelt. Mændene vil tage til det benediktinske kloster Clervaux i Luxemburg. Mens kvinderne vil tage til et tilsvarende kloster måske ved Rüdesheim ved Rhinen, hvis der plads. Hvis du er mellem 16 og 30, så er det mulighed for dig. Men vent ikke for længe. Der er få pladser!

Ingen kommentarer: